Waarom een cliëntenraad?
Ieder woonzorgcentrum van Kwadrant heeft een cliëntenraad. Dat is wettelijk verplicht. Zij behartigen de gemeenschappelijke belangen van bewoners van de betreffende locatie. Door actief betrokken te zijn, zorgen zij ervoor dat de ondersteuning en zorg afgestemd zijn op de behoeften en wensen van bewoners. Op de pagina van een woonzorgcentrum leest u meer over de cliëntenraad van die locatie.
Onze woonzorgcentra vindt u op: Woonzorglocaties | Kwadrant
Wie zitten in een cliëntenraad?
In een cliëntenraad zitten vertegenwoordigers van bewoners, cliënten, familieleden, mantelzorgers of derden die zich betrokken voelen bij de ouderenzorg in het algemeen en het welzijn van cliënten in het bijzonder. Het is een belangrijke en uitdagende (vrijwillige) functie.

Contact met de cliëntenraad
De Centrale Cliëntenraad van KwadrantGroep kunt u bereiken via e-mail: centraleclientenraad@kwadrant.nl
Of kijk op de pagina van de locatie waarin u geïnteresseerd bent.
Over welke onderwerpen praat een CR?

In het document Medezeggenschapsregeling Cliëntenraden Kwadrant staan alle details beschreven rondom het functioneren van een cliëntenraad.
Vergoeding en tegenprestatie
Van Kwadrant ontvangt u natuurlijk een onkostenvergoeding voor de kosten die u maakt, deze is wettelijk bepaald en kan in de vorm van een vaste vergoeding per maand of een vergoeding per jaar verrekend worden.
Daarnaast krijgt u automatisch een gratis lidmaatschap van servicepakket MeiJo van Kwadrant. Als pashouder van MeiJo profiteert u van leuke acties en aanbiedingen en u kunt meedoen aan gezellige uitjes of creatieve workshops. U ontvangt bovendien 3x per jaar het magazine JO! Kijk voor meer informatie op meijo.nl

Denk en praat mee!
